hits

Menn - ta et "knipetak" for bedre sexfunksjon!

kommentarer

Det finnes vel neppe den kvinne som ikke har hørt at det lønner seg å gjøre knipeøvelser? Alle kvinner som har født, har nok i alle fall fått denne beskjeden med seg hjem. Men visste du at menn også har godt av å knipe? Ved å innarbeide denne lille daglige rutinen, kan du øke sexlysten og bedre potensen, kontrollere orgasmen, -intensiteten, samt kraften på sædavgangen.  

Midsection of a muscular man posing
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

Sexlyst, ereksjonsevne, orgasmeintensitet og kraften på sædavgangen, vil helt normalt variere noe i perioder i løpet av livet. Mye påvirker det seksuelle, og det er ofte helt naturlige årsaker til en litt mer laber periode iblant, som for eksempel stress eller dårlig form. Men med tanke på de mange henvendelsene jeg får, er det mange menn som opplever en litt gradvis nedadgående evne innen seksualfunksjonen over en tid, inntil de merker helt åpenbart at ereksjonen er ikke lengre slik den var da de var ungdom, orgasmen kjennes svakere, sæden mer renner ut enn spruter slik den gjorde tidligere, sexlysten "sitter lengre inne", e.l. - uten at det er noe påviselig galt med dem.

Så lenge det ikke er sykdom eller annen forklaring bak endringen han merker, er det noe veldig enkelt mannen kan gjøre selv for å forbedre evnen - nemlig knipeøvelser! Start gjerne med dette som ung, men det er aldri for sent for forbedring.

De fleste menn har fått med seg at kvinner bør knipe, men at de selv har godt av å gjøre det, er det færre som vet. "Knipe jeg!?? Jeg har da ikke født barn!!", er en vanlig reaksjon når jeg begynner å snakke om det. Men ved å sammenligne med andre muskler på kroppen, for eksempel bicepsen, skjønner de det; vil du for eksempel ha en sterk og kraftig biceps, må den trenes! Det hjelper ikke at det eneste du omtrent har gjort med den i livet er å løfte gaffelen til munnen når du spiser! 

Det samme gjelder "sexmusklene" du har i underlivet. Om de ikke trenes jevnlig, men bare benyttes de gangene du har sex, vil de bli svakere og få en dårligere funksjon med årene.

En velfungerende bekkenbunnsmuskulatur er viktig for ereksjonsevnen og orgasmen/sædavgangen. Ereksjon er avhengig av god blodtilførsel/-gjennomstrømning for å være optimal. Orgasme er rytmiske sammentrekninger av musklene i bekkenet, og vil derfor merkes bedre om musklene er kraftigere. Og de samme musklene skal ha kraft nok til å gi sæden fart ut av urinrøret.

En bieffekt av å trene knipeøvelser er ofte en forbedring av sexlyst. Når du hver dag setter et bevisst fokus på kjønnsorganet ditt (slik du må når du skal knipe), opplever veldig mange at det blir en tettere kobling mellom kjønnsorgan og hjerne; signaler mellom dem fanges lettere opp og kan merkes med en gradvis økt sexlyst. Altså vinn-vinn!

Bekkenbunnstrening kan du trene veldig enkelt og helt gratis, når og hvor det måtte passe deg. Men jeg anbefaler å lage en rutine på det slik at det er lettere både å huske og å gjøre det. For eksempel kan du gjøre knipeøvelser samtidig som du pusser tennene morgen og kveld.

Start gjerne med å trekke pusten dypt et par tre ganger. Inn gjennom nesen og følg den ned i magen. Kjenn om du kan følge pusten helt til kjønnsorganet ditt. Mange beskriver det som en slags varmefølelse som brer seg i underlivet når de klarer å fokusere på kjønnsorganet med pusten sin.

Start så med selve knipeøvelsen. For å skjønne hvilke muskler du skal knipe og på hvilken måte, kan du forsøke å stoppe urinstrålen når du tisser. Det er de samme musklene og metoden du skal benytte ved knipeøvelsene. Sete- og lårmuskler skal være avslappet.

Begynn med å knipe i 3 sekunder, slipp opp like lenge, og gjenta 10 ganger - to ganger per dag. I løpet av et par uker øker du gradvis knipe- og slipptiden til 6 sekunder (x 10), og tar i maksimalt ved knipet uten å holde pusten eller bruke andre muskler.

Du kan sjekke at du kniper riktig ved å holde et par fingre på området mellom pung og anus (perineum/mellomkjøttet); løftes området litt vekk fra fingrene når du kniper, gjør du det riktig.

Dette gir ingen umiddelbar effekt, men i løpet av noen uker med aktiv trening, vil du merke bedring.

Lykke til!