hits

Menn - ta et "knipetak" for bedre sexfunksjon!

Det finnes vel neppe den kvinne som ikke har hrt at det lnner seg gjre knipevelser? Alle kvinner som har fdt, har nok i alle fall ftt denne beskjeden med seg hjem. Men visste du at menn ogs har godt av knipe? Ved innarbeide denne lille daglige rutinen, kan du ke sexlysten og bedre potensen, kontrollere orgasmen, -intensiteten, samt kraften p sdavgangen.  

Midsection of a muscular man posing
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

Sexlyst, ereksjonsevne, orgasmeintensitet og kraften p sdavgangen, vil helt normalt variere noe i perioder i lpet av livet. Mye pvirker det seksuelle, og det er ofte helt naturlige rsaker til en litt mer laber periode iblant, som for eksempel stress eller drlig form. Men med tanke p de mange henvendelsene jeg fr, er det mange menn som opplever en litt gradvis nedadgende evne innen seksualfunksjonen over en tid, inntil de merker helt penbart at ereksjonen er ikke lengre slik den var da de var ungdom, orgasmen kjennes svakere, sden mer renner ut enn spruter slik den gjorde tidligere, sexlysten "sitter lengre inne", e.l. - uten at det er noe pviselig galt med dem.

S lenge det ikke er sykdom eller annen forklaring bak endringen han merker, er det noe veldig enkelt mannen kan gjre selv for forbedre evnen - nemlig knipevelser! Start gjerne med dette som ung, men det er aldri for sent for forbedring.

De fleste menn har ftt med seg at kvinner br knipe, men at de selv har godt av gjre det, er det frre som vet. "Knipe jeg!?? Jeg har da ikke fdt barn!!", er en vanlig reaksjon nr jeg begynner snakke om det. Men ved sammenligne med andre muskler p kroppen, for eksempel bicepsen, skjnner de det; vil du for eksempel ha en sterk og kraftig biceps, m den trenes! Det hjelper ikke at det eneste du omtrent har gjort med den i livet er lfte gaffelen til munnen nr du spiser! 

Det samme gjelder "sexmusklene" du har i underlivet. Om de ikke trenes jevnlig, men bare benyttes de gangene du har sex, vil de bli svakere og f en drligere funksjon med rene.

En velfungerende bekkenbunnsmuskulatur er viktig for ereksjonsevnen og orgasmen/sdavgangen. Ereksjon er avhengig av god blodtilfrsel/-gjennomstrmning for vre optimal. Orgasme er rytmiske sammentrekninger av musklene i bekkenet, og vil derfor merkes bedre om musklene er kraftigere. Og de samme musklene skal ha kraft nok til gi sden fart ut av urinrret.

En bieffekt av trene knipevelser er ofte en forbedring av sexlyst. Nr du hver dag setter et bevisst fokus p kjnnsorganet ditt (slik du m nr du skal knipe), opplever veldig mange at det blir en tettere kobling mellom kjnnsorgan og hjerne; signaler mellom dem fanges lettere opp og kan merkes med en gradvis kt sexlyst. Alts vinn-vinn!

Bekkenbunnstrening kan du trene veldig enkelt og helt gratis, nr og hvor det mtte passe deg. Men jeg anbefaler lage en rutine p det slik at det er lettere bde huske og gjre det. For eksempel kan du gjre knipevelser samtidig som du pusser tennene morgen og kveld.

Start gjerne med trekke pusten dypt et par tre ganger. Inn gjennom nesen og flg den ned i magen. Kjenn om du kan flge pusten helt til kjnnsorganet ditt. Mange beskriver det som en slags varmeflelse som brer seg i underlivet nr de klarer fokusere p kjnnsorganet med pusten sin.

Start s med selve knipevelsen. For skjnne hvilke muskler du skal knipe og p hvilken mte, kan du forske stoppe urinstrlen nr du tisser. Det er de samme musklene og metoden du skal benytte ved knipevelsene. Sete- og lrmuskler skal vre avslappet.

Begynn med knipe i 3 sekunder, slipp opp like lenge, og gjenta 10 ganger - to ganger per dag. I lpet av et par uker ker du gradvis knipe- og slipptiden til 6 sekunder (x 10), og tar i maksimalt ved knipet uten holde pusten eller bruke andre muskler.

Du kan sjekke at du kniper riktig ved holde et par fingre p omrdet mellom pung og anus (perineum/mellomkjttet); lftes omrdet litt vekk fra fingrene nr du kniper, gjr du det riktig.

Dette gir ingen umiddelbar effekt, men i lpet av noen uker med aktiv trening, vil du merke bedring.

Lykke til!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar